Friday, August 14, 2009

Ce si cum sunt blogger-ii? (si rudele lor de pe Facebook)

Vacanta asta petrecuta in buna parte lucrand la calculator mi-a deschis noi perspective asupra lumii virtuale. Am descoperit ca in lipsa mea s-au petrecut atat de multe lucruri pe aici... Si asta fara sa ajung in Second Life :-)

Ei bine, am redescoperit placerea de a scrie pe blog, si cu ocazia asta am descoperit o intreaga lume de bloggeri. Unii foarte faini, pe care ti-e drag sa ii citesti ca sa vezi: ce au mai facut ei, ce se mai intampla in lume prin ochii lor, ce locuri faine mai sunt de vazut cat e lumea asta de mare sau ce chestii bune se pot gati de catre doua maini dibace. Si altele si altele.

Si stateam ieri la stop (totusi traficul lent inca exista!) si ma gandeam: ce e si cu blogurile astea? De ce scriem pe bloguri? De ce ne place un blog?
Hai sa va dau raspunsurile gasite de mine pret de cateva stopuri, si astept sa ma mai destepte unul-altul dintre bloggerii cu state mai vechi: scrii pentru ca:
- ai ceva de spus lumii: vrei sa transmiti un mesaj cu impact social, vrei sa protestezi sau ai "insight stories" pe care vrei sa le faci cunoscute
- esti extrovertit, si vrei sa impartasesti si altora ceea ce ai putea sti doar tu: locuri, carti, poze, muzici, povesti. Eventual mai ai si oameni dragi in strainatate, cu care nu apuci sa te mailuiesti prea des si atunci afla si ei ce mai faci tu. (eu cred ca astia suntem noi :-)
- esti foarte priceput la ceva si vrei sa stie si altii sau sa ii ajuti si pe ei sa se priceapa (blogurile de fotografie, de gatit, de shopping)
- prin asta sau prin atceva vrei sa creezi un trend, sa fii o inspiratie (aici cred ca pe primul loc e The Sartorialist)

Cat despre Facebook, ce sa mai spun? si bune si rele.
Bune:
- iti regasesti prieteni de care nu mai stiai de tare mult timp, din liceu sau din facultate, care au copii, au trecut oceane dar nu s-au schimbat mai deloc. Te pui la curent cu viata lor.
- vezi poze, multe poze, si e un fel de "voyeurism" despre viata altora :-)
- faci teste care te ajuta sa te cunosti mai bine - hahaha!
Rele:
- ca orice retea virtuala de prieteni - e virtuala! Adica de fapt doar crezi ca interactionezi cu ei, dar adevarata interactiune e acolo, afara, si e sigur mai adevarata!
- te face sa pierzi timp - te plimbi din poza in poza si din prieten in prieten si nu te-ai mai satura...

Asa ca, in concluzie, abia astept sa se termine vacanta! (ei, hai, stiu ca exagerez) Ca sa interactionez iar cu lumea reala, si sa revin aici numai cand am ceva de aratat, de povestit!

Pana una alta, hai sa va arat ceva nostalgic (de la Memorialul Sziget):

Si ceva amuzant (de pe drumurile Bucovinei):


Si doua poze faine de la o biserica din Bucovina pe care nu multa lume o stie: Balinesti (stiu ca in Bucovina am fost anul trecut, dar cat de fain e sa vezi poze de acum un an!)

1 comment:

Alex Mazilu said...

imi plac pozele....
multumesc pentru link ;)


www.alexmazilu.ro