Sunday, October 08, 2006


Principala mea scuza zilele astea este ca timpul trece repede, prea repede, si nu apuc sa fac tot. Tot ce as vrea, tot ce as putea, tot, ce mai!

Dar oricum, pare-se ca am reusit de exemplu sa ma reapuc de sport! E adevarat ca centrul sportiv al Katolieke Universiteit Leuven ar inspira si un oposum (animalutele acelea ce dorm cam 75% din zi, mai mereu cu capu'n jos pe crengi...) sa faca sport. Piscina e mare si destul de adanca, poti alege intre 55 de sporturi (va puteti imagina ca variaza de la volei sau basket la badminton, calarie sau parasutism). Eu am ales un fel de aerobic, ceva benign pentru inceput, dar ma gandesc serios la fitnes si inot. Cu o ora inainte de a incepe, eram un pic panicata: mi-am adus aminte ca nu mai facusem nici un sport organizat (sau chiar neorganizat...) de vreo 10 ani. Incepeam sa ma gandesc daca ma voi mai descurca, sau poate ma lasa muschii... Singurul mod de a afla: m-am dus, si nu m-au lasat, si nu paream chiar cea mai unfit din trupa vesela de vreo 30 de fete si un baiat... Iar la sfaristul orei de miscare, chiar aveam chef de inca o ora de inot! Concluzia: deci se poate! Abia astept vinerea urmatoare!

Si sa va povestesc si ce carte faina citesc: Romain Gary, "Les cerfs-volants" (s-ar traduce "Zmeii" in romana? zmei din aceia de inaltat in vant...). O poveste despre puterea viselor, memorie si uitare, despre modurile mai neobisnuite de a invinge istoria sau partea urata a vietii. O poveste despre cat de frumos e sa fii diferit, dar si cat de greu.
VA recomand oricum tuturor sa-l descoperiti pe Romain Gary. Am mai citit "Clair de femme" - da, se poate iubi ASA! A existat si un film cu Yves Montand si Romy Schneider dupa ea, da, numai francezi si tomnatici puteau incarna povestea asta.
Si ma asteapta "Gros calin" si "L'homme a la colombe". Iar dupa ce m-am intors de la biblioteca am descoperit ca nu am luat nici una din cartile lui premiate Goncourt, deci cat de mult imi vor placea acelea? Va voi povesti oricum!

Toate astea pentru ca prefer sa nu va povestesc despre cum am recitit saptamana asta teoria cuantica si povestile cu electroni, fotoni, orbite (sau nivele de energie...), ca baze ale crearii razelor X... Desi e pasionant, e fain sa-ti amintesti, sa retraiesti experienta de a invata sau reinvata ceva nou. Dupa atata aplicare a ceea ce stiai... E si asta un fel de sport, pentru neuroni!

No comments: