Friday, October 20, 2006

rezonanta magnetica si lectiile de flamanda



Si a mai trecut azi un curs de Fundamente ale imagisticii medicale. Am invatat despre CT cardiac, dar mai ales am inceput sa studiem rezonanta magnetica. Proful ne-a spus ca in legatura cu IRM trebuie sa intelegem fiecare pas al tehnicii sale; daca nu intelegem un pas, nici nu are rost sa mergem la urmatorii. Imaginati-va. Sau mai bine uitati-va la scheme. Asta trebuie noi sa intelegem in 2 saptamani! Se vede treaba ca suntem geniali, daca el crede ca putem. Oricum, Dahe (coreeanca de sud care vorbeste si se poarta exact ca o americanca) ne spune dupa fiecare curs ca ea nu intelege nimic. Dar si-a facut un biblioraft superfain roz cu despartitoare colorate pentru diferitele cursuri. Ce palid pare al meu: bej (pentru ca e ecologic, deci reciclat) cu despartitoare ad-hoc din post-it-uri de diverse culori (cum le-am gasit...).
Dar sa va amuz cu cateva cuvinte noi din domeniul IRM: precesiune, spin, relaxare, tesla (dar nici unul nu are sensul la care va ganditi...). Si campul magnetic propriu al carbonului si al oxigenului e zero, ce ziceti de asta? Socant, nu?
Om trai si om vedea... (si cand te gandesti ca existau vremuri cand radeam la ideea ca asta a "a doua lege a lui Ohm"; si uite unde am ajuns, la teoria cuantica pe care i-o explic lui Michael si Dahe si cine mai are chef sa o asculte, si la spinul protonului de hidrogen!). O astept pe Elsa sa se intoarca din Grecia dupa 10 zile de pauza la aceste cursuri - cred ca va ceda nervos!
La pranz am avut prezentarea unuia din proiectele mele in fata grupului de la laborator - fain, relaxat dar si comentarii superdestepte, brainstorming adevarat. A iesit super.
Asa ca de acum incepe weekendul de relaxare: am fost la sport (sunt incantata in continuare, merg si duminica!), si am facut prima lectie de romana cu Goele. Super simpatica: eu o invat pe ea romana pentru ca vine in decembrie in Bucuresti pentru cativa ani probabil; iar ea ma invata pe mine flamanda - ceea ce ma incanta. Mi se pare aiurea sa traiesc intr-o tara si sa nu vorbesc limba. Chiar daca toti vorbesc engleza, unii si franceza, nu e acelasi lucru. Desi azi cel de-al patrulea pacient cu infarct din studiul cu velocitati miocardice traise 7 ani la New York, deci parea chiar ca prefera engleza flamandei!
Cu sportul, nu m-am decis care sa fie al doilea sport pe care sa il fac. Oscilez intre inot (cam plicticos sa tot faci ture de bazin, nu?), fitness (macar participa mai multi muschi si sunt mai multe aparate diverse - inclusiv unul care mimeaza kayakingul) si alergare. La fitness au o sala geniala la universitate, cu peret de sticla suspendata deasupra parcului centrului sportiv. Pedalezi uitandu-te la natura! O sa va spun ce am ales.
Si multe filme faine in oras: "Parfumul" de Suskind, "Children of Men" (cel cu Oana Pellea, bine, pe langa Clive Owen si Julianne Moore), "Volver" (inca) si "An inconvenient truth" (filmul lui Al Gore care cred ca ar trebui sa devina material de studiu la scoala daca e dovedita stiintific catastrofa ecologica apropiata; o sa merg sa vad!). Deci am de ales - nici nu-mi ajunge weekendul!
Deocamdata, Noapte buna!

No comments: