Friday, October 13, 2006

sport!!!


Pentru cine a avut emotii ca nu mai merg si a doua oara la sport, va rog sa va imaginati nu numai ca am fost, dar si ca timp de o ora am fost ca in desen, si nu ca domnisoara din dreapta care a cazut pe burta de oboseala...

Si a fost super! Iar afara e o toamna blanda acum, cu soare toata ziua si caldut seara, o placere sa te plimbi pe jos dupa ora de sport!

Tot azi am evoluat nesperat in cadrul cursurilor de Fundamente ale Modalitatilor Imagistice catre intelegerea CT-ului (e fantastic - stiu exact cum functioneaza un CT spiral si un CT multi-slice, pot chiar sa calculez care este timpul de achizitie al setului de imagini de plaman de exemplu cu un CT spiral cu anumite caracteristici tehnice!). Apoi am avut curs de Analiza Imaginii - unde invatam toate lucrurile (decente!) pe care i le poti face unei imagini medicale ca sa storci toata informatia din ea. Saptamana trecuta eram un pic sub soc si nu am apucat sa va povestesc: prima modalitate imagistica a fost radiologia clasica, si am aflat despre sursa de raze X, detector, procesul de aparitie a rezelor X (electroni, fotoni, cuante, energie...), procesul de formare a imaginii etc etc. Prima impresie pentru medicii de la master: n-o sa ne descurcam fara cunostinte solide de fizica. Atunci cand Ciprian va avea blog va va povesti poate cum i-am scris un mail urgent sa imi cumpere o carte de fizica de liceu (nici nu mai stiu bine in ce clasa am invatat astea) si sa mi-o trimita! Asta a fost prima reactie, pentru ca pana seara, cu o carte speciala pentru radiologi imprumutata de la un coleg roman inginer, cu internetul si cu cartea profului, chiar am inteles! Deci daca vrea cineva explicatii, cu placere! Saptamana viitoare urmeaza MRI. Primul semestru se discuta problemele acestea generale, pentru ca in al doilea semestru sa se discute numai aplicatiile in cardiologie.

Dar sa nu credeti ca nu facem si cursuri de cardiologie! Avem fiziologie si patologie cardiaca (super usoare pentru mine), si Biologie celulara cu implciatii directe in cardiologie. Aici avem o profesoara fantastica, o cheama Karin Sipido si e extraordinar de inteligenta, e ca o aura! E adevarat si ca sa faci biocel dupa ce stii care sunt implicatiile si aplicatiile fenomenelor contractile, potentialului de actiune etc e cu totul altfel decat atunci cand esti un mic student nestiutor, pentru care totul vine ca un val de informatii. Vom avea si cursuri de electrofiziologie, dar totul e intr-o capsula: cine stie deja are ce afla, pentru ca totul e interactiv, iar ei adora discutia, abia atunci ii vezi cu cat entuziasm discuta cercetarile lor si literatura, e un regal!

Si in rest, cercetare! Am deja 7 pacienti in studiul cu resincronizarea, si 16 in cel cu antraciclinele (deja la a 2a si a 3a vizita), ca sa nu mai zic de cei 14 voluntari sanatosi si 2 (doar 2) infarcte in studiul cu aparatul cel nou. Dar e fain, e interesant, asa incat si creierul si restul corpului fac, rand pe rand, aerobic!

Noapte buna acum!

No comments: