Saturday, October 14, 2006

Waterloo

Waterloo sub ceata - dar si asa e impresionant sa-ti imaginezi scena unei batalii, curajul, groaza, lupta, moartea, intr-o singura zi, intr-un singur loc. O batalie in care au murit vreo 60.000 de oameni - oare unde au incaput atatia morti? Si caii lor? Impresionant.
Si cateva paradoxuri: Wellington a devenit marele erou al bataliei, dar fara prusacul Blucher si cei 30.000 de oameni ai lui, nu stiu daca Wellington castiga. Pe de alta parte: cel mai mare monument de pe campul de lupta (pe care il vedeti prin ceata si care se numeste la Butte au Lion) este ridicat in memoria Printului d'Orange, care n-a facut cine stie ce pentru soarta bataliei, dar era din Pays-Bas, deci deh... pe pile...
Dar am resuit sa stergem impresia cu o parte din grupul vesel mergand la taverna Waterloo unde am mancat Vol-au-vent si am baut bere: eu am baut bere Napoleon bruna, am zis sa bea cineva si pentru invins totusi, nu?

No comments: